Kasih Akhirnya......

Wednesday, April 19, 2006

Aku Kini, Dulu & Selamanya...........

As'kum....

Mcmana lah agak nya nk mula yerkk (idea tgh kontang nie, hehehe)... aku rasa hidup semakin menuju kebahagian bila satu persatu apa yg aku hajati menjadi nyata (alhamdullilah, amin).... mungkin nie berkat doa mama gan kengkawan yg nk tgk aku berjaya dlm bidang yg aku ceburi...(makacih la doakan aku yerk)

Well dlm usia yg makin berginjak ke angka 31(muda lg tu, hehehe), aku merasa bangga dan berbaloi gan pencapai yg aku ada skarang nie... krn apa?? krn aku dh memiliki syarikat pelancongan sendiri, Koperasi Pelancongan Pulau Pinang Berhad (KOPEL) di penang nie (walaupun bkn sepenuhnya hak aku tp aku bangga, hehehe)... aku sendiri tak sangka tercapai juga impian aku dlm usia yg muda nie (ermm, muda ker?? ok la tu maintain 25 hehehe)

Dulu masa aku keje mkn gaji, staff kt opis tu slalu dengki kan aku (tak payah sebut la company apa kan, yg tau tu dok diam2 yerkk hehehe)..... dh la diaorg pemalas, bila aku blajar dan tau byk perkara diaorg tuduh aku ada skandal gan boss lak (eiiii, plsss laaa).... buat fitnah membabi buta (sedih tau, huk huk huk)... tp dr situ aku kutip byk pengalaman dan ilmu.... aku berdikari dan mendpt kepercayaan yg sepenuh nya dr boss.....

Telah tertulis takdir aku, aku harus melaporkan diri di opis KL pada 17/2/2006 yg lalu, tp aku tak sanggup nak tinggal family aku (aku bkn anak mak, tp aku tau adik2 pasti sedih).... serabut otak aku pikir nk cari jalan, tetiba aku terjumpa cahaya menyelamatkan aku.... uncle aku nk buka travel agent, suruh aku invest skali (aku suruh dia invest la, aku mana ada duit, hehehe).... tak pikir panjang dah, sbb ahli lembaga syarikat sumer nyer aku kenal (best,best)....

Apa lg, langkah seterusnya, aku bg surat la nak resign.... boss aku monyok jer (tak puas hati la tu).... dia tak tau yg aku nak buka travel agent sendiri, smp ari nie pun mati2 dia ingat aku cuma dok kt umah jer (sorry boss, hehehe).... tp aku tau, market kt penang tak besar mana, lambat laun dia akan tau juga (aku dh bersedia masa tu hehehe).... aku mula sibuk cr opis, buat lesen dan sumer keje2 operation (tu jer aku tau pun, hehehe).... alhamdullilah segalanya berjalan lancar, smp la ari nie (amin)...

Lgpun ramai kawan2 aku di travel agent juga menyokong dan tau derita aku masa aku makan gaji (ala kes dengki, huk huk huk)... nasib baik la aku ada ramai kawan dikalangan agent2 nie, so slalu kat diaorg nie la aku mencurah rahsia dan masalah, ada lah sorang dua nie yg aku paling percaya dan bole menangis (ilang malu dh masa tu, hehehe).... walaupun muda dr aku tp slalu bg semangat, aku paling suka share prob gan dia (ntah dia sumpah seranah aku pas tu, tak pasti la plak kan, hehehe).....

Baik org nya, korang tau sapa?? (mana lah korang tau kalo aku tak citer, hehehe)... nama dia Kamal Ahmad, keje gan Aida Travel nun kt KL tp budak Sg Petani (single lg dia, sapa berkenan bg tau la, promote nie hehehe)..... lg sorang yg rapat gan aku budak Alor Setar, nama dia Mustafa Ahmad keje nun kt KL gak gan Shahaz Travel.....(tp yg nie x bole la coz x lama lg status dia akan jd Husband org, hehehe)

Situasi mkn gaji gan keje sendiri tak jauh beza nya, aku tetap mendpt sokongan yg tak berbelah bagi dr teman2 seperjuangan (kekanda di medan perang, adinda di medan pelancongan, ishhkkk apa aku melalut nie, hehehe)..... cuma nya skarang aku perlu lebih gigih tuk memajukan syarikat dan mendapatkan job sebyk mungkin... (work smart not work hard ok, hehehe)

Dan bila impian aku tercapai, aku rasa hidup aku btl2 lengkap (yer ker lengkap nie, hehehe).... walaupun arwah abah saja yg tak sempat nak tgk kemajuan anak dia yg paling degil, keras kepala dan keras hati nie (keras ker?? nnt korang bole try test la, hehehe), namum aku tau tentu dia juga merasa bangga gan kesungguhan aku dlm membina empayar perniagaan sendiri (cewah, ayat power beb, hehehe)...

Ya ALLAH, terima kasih krn memberi kan aku erti hidup dan kehidupan....... tuk mama, terima kasih krn memberi peluang dan ruang dlm mengharungi hdp yg penuh cabaran ini (i love u ma).... my bro Jai n my sis Baby, thanks krn sentiasa memahami kakak mu ini (korang la nyawa kakak)..... buat Kamal, thanks coz slalu tlg i tak kira dlm apa situasi pun (dan i pun tlg u gak, tlg susah kan hidup u yang, hehehe).... buat Mus,u sentiasa cool (tahap mana, aku tak pasti lak, hehehe)...

Tak lupa buat teman2 istimewa aku - Mkcik (muda lg, vogue dan bergetah, hehehe), Lynn (ko paling paham aku, sbb tu ko cicak yg paling comel kan, hehehe), Azurawati (nasib kita serupa, huk huk huk), Zaida Ntv7 (ko mmg best la), Seha (susah senang ko ttp bersama aku kan), Anie Enot (kita serupa, hehehe), Izatty Ambang Wira (dunia pening aku dh berakhir, hehehe).... Farrah Shameen (ko byk tlg akak dik, tks), Abg Aziz, Abg Zek, Abg Fred, Mamu, Kak Zila, Kak Ju, Abg Wan dan sumer staff MAS la (penat tau nk sebut, ramai lak tu, hehehe).... tak lupa buat x-staff aku kt company lama tu, Abg Chik (mmg paling best dan sentiasa best), Abg Aji (tks coz tumpangkan kasih seorang BAPA), Ros (tak rugi kita blajar, ilmu tu penting) dan Boss (tks coz pasal Boss la aku blajar byk perkara dan kutip byk ilmu serta kepercayaan yg diamanahkan)..... ermmm byk lg kawan aku nie, tak tersebut tu minta maaf la, tapi korang ttp dihati ku (tiada pilihan kedua, korang jer)

Akhir kata, kalo korang plan nak p mana2 tu, jgn lak tak reti2 nak call yerk, aku bg special nyer (bole ker??? aiman tak kisah, hehehe) dan juga aku harap perjalanan aku dlm dunia perniagaan nie mampu berkembang gan jaya nya.... doa2 kan la yerkkk.....Insya ALLAH.....Amin....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home